30 Νοε 2012

Τροχονόμος

Μετά από σχετική ενημέρωση των παιδιών του σχολείου μας για την Κυκλοφοριακή Αγωγή και Εκπαίδευση, δεν αργήσαμε να παίξουμε κάτι αντίστοιχο στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.
Άλλωστε, μια από τις βασικές αρχές στην εκπαίδευση είναι η …. διαθεματικότητα.
 Στόχος: κιναισθητική αντίληψη, οπτικο-ακουστική οξύτητα, αντιδράσεις μετατόπισης, σταματήματα και ξεκινήματα, χρόνος δράσης – αντίδρασης.
Ηλικία: από 4 έως 8 ετών
Υλικά για κάθε Ομάδα:
4 χρωματιστά  πλαστικά “χεράκια”, όπως αυτά….



αλλιώς, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε 4 χρωματιστά πιάτα, όπως αυτά…

ή ακόμα και 4 χρωματιστά χαρτόνια.

 Πως παίζεται:  Τα παιδιά έχουν το ρόλο των αυτοκινήτων και ο ΚΦΑ το ρόλο του τροχονόμου. Τα 4 διαφορετικά χρώματα, αντιπροσωπεύουν, ας πούμε τα φανάρια οδικής κυκλοφορίας  και όχι μόνο. Εδώ εξηγούμε στα παιδιά τι αντιπροσωπεύει κάθε χρώμα και την αντίστοιχη κίνηση. Για π.χ., στο κόκκινο σημαίνει ότι τα παιδιά σταματούν-φρενάρουν και στέκονται προσοχή. Στο πράσινο τα παιδιά τρέχουν ελεύθερα στο χώρο, στο κίτρινο (πορτοκαλί φανάρι), τα παιδιά ετοιμάζονται να σταματήσουν και κάνουν κάποια στάση σώματος διαφορετική (π.χ. πόδια ανοιχτά, χέρια σε έκταση) και στο μαύρο παρκάρουν (π.χ. κάθονται οκλαδόν).
Ο/η ΚΦΑ δείχνει ένα από τα 4 χρώματα και τα υπόλοιπα είναι κρυμμένα πίσω από την πλάτη του/της. Όποιο παιδί μπερδευτεί, χάνει και βγαίνει έξω. Νικητής/τρια είναι αυτός/ή που θα μείνει τελευταίος χωρίς να μπερδευτεί σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...